حجاب
نوشته شده توسط : فرزاد هروی

يهود با اين نكته تكليف خود را با زنان مشخص كرده است :

روشن كردن شمع هاي شبات به عهدة زنان است . ولي اگر در منزل زن نباشد، مرد

اين وظيفه را انجام خواهد داد. علت اين امر اين است كه حوا ،آدم را وادار كرد از ميوة

ممنوعه بخورد و او را واداشت تا از امر خدا سرپيچي نمايد. گفته شده است كه زن با

اين گناه چراغ زندگي بشر را خاموش كرد. زیرا جان انسان ها چون چراغي است و

گناه كردن موجب تاريك شدن آن مي شود. از اين رو زن با روشن كردن چراغ شبات تا

حدودي اين خطا را جبران مي نمايد. زيرا اجراي دستورات شبات و روشن كردن شمع

ها ايمان را روشن ميسازد و بدين وسيله گناه زن تخفيف پيدا مي كند. البته زن زائو و

یا بيمار از روشن كردن شمع شبات معاف است و بايد شوهرش به جاي او اين كار را

انجام دهد. زن ها در دوران ناپاكي ماهانه نبايد از روشن كردن شمع شبات خودداري

نمايند.

در تلمود ( مهمترين كتاب يهود بعد از تورات) نیز در خصوص زن آمده است : انسان

موظف است هر روز اين سه دعاي بركت را بخواند : متبارك است خدايي كه مرا

يهودي خلق كرد . كه مرا زن نيافريد . كه مرا يك بي سواد وبي معرفت به وجود

نياورد . در كتاب نمازِ دعاي بركت اين چنين آمده است كه مرا بت پرست خلق نكرد .

كه مرا غلام نيافريد و كه مرا زن به جهان نياورد .

درباره ظرفيت عقلاني زن نظريات مختلفي اظهار شده است . زن ها كم ظرفيت

هستند . رسم زنان چنين است كه در خانه بمانند و روش مردان اين است كه به

كوچه و بازار بروند واز مردان ديگر كسب اطلاعات و دانش نمايند .

دربارة زني كه شوهرش ناپديد شده است نيز تلمود آورده است : زني كه شوهرش

ناپديد گشته باشد يا بدون طلاق او را ترك كرده باشد و بدون اينكه معلوم باشد زنده يا

مرده است ، چنين زني كه در "عبري عگونا" و در فارسي "زنده بيوه" نام دارد از نظر

هلاخا (شرع) شوهردار محسوب مي شود و تا اينكه ثابت نشده باشد كه شوهرش

مرده است حق ندارد شوهر ديگري اختيار كند .

تلمود در خصوص دخترنيز به نقل از ابن سيرا مي نويسد : دختر براي پدر گنجينه اي

نگران كننده است ..... وقتي كه كوچك است پدر مي ترسد مبادا او را فريب دهند و

بي عصمت سازند ، هنگامي كه به سن بلوغ مي رسد پدر بيم آن دارد كه مبادا از راه

عفاف منحرف شود وقتي كه بزرگ شد پدر در تشويش است كه مبادا كسي او را به

زني نگيرد و هنگامي كه به خانه شوهر رفت پدر اين نگراني را دارد كه مبادا وي بي

فرزند بماند و چون پير شد پدر از اين واهمه دارد كه مبادا وي دست به جادوگري بزند .

همين نظررا در تفسيري كه بر يكي از آيه هاي دعاي خير كاهنان كرده اند مي توان

يافت : خداوند تو را بركت دهد و محافظتت كند  تو را بركت دهد يعني اين كه تو را

صاحب پسران سازد و تو را محافظتت كند از داشتن دختران ، زيرا دختران احتياج به

مراقبتي دقيق و دائمي دارند .

چندي پيش نيز يك زن استاد دانشگاه عربستان در روزنامه الراي العالم كويت به

تشريح برخي از جنبه هاي وضعيت زنان در دين يهود پرداخت . اطلاعاتي كه از اين

پژوهش گر عربستاني منتشر شده بدين شرح است :

-    " در صورت نبود 10 مرد ، زنان نمي توانند نماز جماعت برگزار نمايند .

-    زنان حق خواندن تورات در برابر ديوار ندبه را ندارند .

-  پدران نبايد تورات را به دختران خود بياموزند زيرا از ديدگاه آن ها زنان آمادگي آموزش

را ندارند و از اين رو به دليل سؤتفاهم تورات آن را به شكل ياوه اي تحريف خواهند

كرد .

-    از احكام طهارت ، شنل يا روپوش (طاليات) مخصوص كه مردان به خصوص

صهيونيست هاي افراطي در آمريكا آن را بر روي خود مي اندازند اين است  كه دست

هيچ زني به آن نرسد و اگر اين حادثه روي داد بايد حتماً دور انداخته شود .

-        شهادت يك صد زن معادل يك مرد است .

-    مرد نبايد از ميان دو زن ، دو سگ و دو خوك رد شود . همچنين دو مرد هم نبايد

اجازه دهند كه يك زن ، يك سگ و يا يك خوك از ميان آن ها عبور نمايد . "

جالب است كه وقتي عقيدة يهود دربارة زنان يهودي بدين گونه وحشتناك است ، نظر

كتب مذهبي يهود  را دربارة زنان غير يهودي نيز بدانيم : " بر يهوديان ممنوع است كه

حتي زني را كه به يهوديت گرويده است به همسري اختيار نمايند چرا كه هلاخا اين

اصل را وضع مي نمايد كه هر زن غير يهودي يك " روسپي " است .

تلمود نيز به بدترين شكل به زنان بيگانه (غير يهودي) نظر داشته و به سخيف ترين

شكل از آنان ياد مي كند : تا وقتي كه يهوديان مطرح هستند ايده ازدواج در مورد غير

يهوديان صدق نمي كند . براي يك مشرك ازدواج وجود ندارد پس نمي توان روابط

 جنسي ميان يك مرد يهودي و يك زن غير يهودي را زنا توصيف نمود . بنابر رساله

براخوت ، چنين روابطي از گناه حيوانيت ناشي مي گردند به همين دليل در كل فرض

مي شود بيگانگان (غير يهوديان) پدرشان معلوم نيست .

 

منابع مورد مطالعه :

-        گنجينه اي از تلمود . نوشتة راب دكتر . ا . كهن .

-        واژه هاي فرهنگ يهود ناشر انجمن جوامع يهودي تل آويو .

-        روزنامه تموز نشرية سابق ارگان جامعه روشنفكري يهود ايران .مورخة 29 آذر

1362 و 26 فروردين 1365 .

-         فراماسونري و يهود تاليف گروه تحقيقات علمي ، ترجمه جعفر سعيدي

-        نداي قدس ، 1/12/1384




:: موضوعات مرتبط: حجاب , ,
:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 بهمن 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: